Create a Meebo Chat Room

EPL NEWS!!!

Keputusan Terkini EPL

Khamis, 12 Jun 2008

Apa kehel dengan Rakyat Malaysia ni?

Assalamualaikum...

Apakah yang rakyat Malaysia mahukan?

Bila harga minyak naik, semua dah melenting, tapi bila sanggup pula keluarkan duit berjuta untuk undi AF, Gangstarz, OIAM?
Bila suruh berusaha lebih apabila harga minyak naik, semua kata nanti rakyat terseksa, tapi bila bab kejar artis kesayangan, sanggup lari kejar sampai hujung dunia?
Bila rasuah naik, rakyat Malaysia masing pakat salahkan kerajaan, tapi sendiri tak sedar, kalau depa yang punya pasal sebab depa yang ambil rasuah?
Bila menjerit melaung menyanyi, mereka nombor satu, tapi bila nak mengeji, macam tikus!?
Bila ada pertandingan yang perlukan SMS mereka, berpuyun-puyun hantar SMS, TAPI BILA ORANG MINTA DERMA, buk! Pintu dihempasnya!?
Inilah realiti rakyat Malaysia yang boleh kita katakan bahawa masih berminda kelas ke-3! Hey1 Bangkitlah! Jangan tidur lagi...

1 ulasan:

www.dj14apr96.blogspot.com berkata...

Assalamualaikum w.b.t..

Nak komen sikit.
1. Tak semua rakyat malaysia mengundi AF, gangstarz atau OIAM.Tapi auntie diana tengok kat umah tu ada majalah AF???? betul tak mata auntie diana....

2. Memang rakyat terseksa..dibebani oleh harga minyak yg melampau. tak semua masyarakat mengejar artis...kebanyakannya golongan muda belia mcm si penulis sendiri.

3. siapa yg mengajar rasuah? tak pemimpin tertinggi? Mcm ketam kalau bapak atau mak dia jalan senget dia pon sekali la...

4.Menjerit, melaung dan menyanyi tu perkara biasa... sebagai hiburan, tapi hiburan tue biar la bertetapan dgn hukum syarak ( ha...kan dah keluar perkataan tu) kalu mengeji kuat2 mcm harimau kang masuk ISA lak.... ko nak ker kena tahan ISA?

5. Berpuyun-puyun SMS? Auntie diana rasa golongan muda mudi mcm penulis gak yg menghantar SMS yg berpuyun puyun.Rasa golongan muda mudi sekarang kebanyakan nyer dah mula hisap rokok. Sedar la sikit yg bagi duit tue mak bapak. Parents bagi duit utk belanja sek dia gi beli nya rokok konon nak tunjuk MACHO... porah lah....
Pasal derma tue kena tengok gak derma mcm mana....takkan semua yg dtg kita kena derma. ko tau tak peminta sedekah ni lebih kaya dari kita? Kdg2 bole tinggal kat HOTEL lagi.

6.Kita rakyat malaysia bukan di minda taraf kelas-3..tapi disebab kan pemimpin kita lah yg menjadikan masyarakat kita masih berminda di kelas-3... masyarakat dah bangkit lama, cuma tak berani bersuara. Nanti kena tangkap siapa nak jamin? Org kampung pon dah bangun dari tido. Pemimpin dah tak leh tipu lagi sebab org kampung pon dah tau berinternet mcm penulis gak.