Create a Meebo Chat Room

EPL NEWS!!!

Keputusan Terkini EPL

Jumaat, 4 Julai 2008

Anwar Ibrahim Boneka Baru Amerika?

Assalamualaikum, hari ini saya ingin menyentuh tentang isu semasa yang kini menjadi perbualan hangat rakyat Malaysia, isu politik yang berkaitan dengan Anwar Ibrahim, kes liwatnya dengan bekas pembantu politiknya, Saiful.

Namun, bukanlah saya ingin menghuraikan sama ada Anwar Ibrahim itu bersalah ataupun tidak, tetapi ingin mengulas tentang tindakan Anwar Ibrahim YANG menagih kuasa luar yang memang sudah diketahui ke'dajallannya', boleh juga dikatakan sekutu rapat beliau, Amerika Syarikat.


Kerajaan Malaysia telah menentang sekeras-kerasnya cubaan Amerika Syarikat yang mahu mencampuri urusan kerajaan Malaysia berkenaan isu Anwar Ibrahim. Namun cuba paran pembaca yang budiman fikirkan kembali, untuk apa Amerika Syarikat, kuasa besar dunia itu mencampuri urusan yang berkaitan dengan seorang insan kerdil yang bernama Anwar Ibrahim? Cuba fikirkkan kembali kes Saddam Husien, merupakan hanyalah seorang jeneral tentera Iraq dan juga presiden negara arab itu, kemudian yang seperti kita semua percayai, telah dihasut oleh Amerika untuk menyerang jirannya Iran (Perang Teluk), kemudian digulingkan sendiri oleh Amerika untuk menutup aibnya beralaskan peristiwa senjata nukelar yang dibangunkan oleh negara teluk itu. KES INI MUNGKIN lebih kurang sama dengan apa yang sedang berlaku kepada Anwar Ibrahim, seorang manusia yang mungkin akan mengalami nasib serupa dengan Saddam Husien.


Mengapakah saya menulis sedemikian? Cuba kawan-kawan yang arif fikirkan kembali, dimanakah duit yang diperoleh oleh beliau untuk menguruskan pilihan raya? Padahal seperti yang kita semua sedia maklum, PKR sekarang tengah 'poket kering', dan untuk pengetahuan tuan-tuan dan puan-puan, hal ini tak lain tak bukan adalah sumbangan daripada rakan karib beliau Amerika Syarikat?


Kenapa pula kuasa dunia seperti Amerika itu mahu memberikan duit kepada Anuar Ibrahim yang kuat ber'sandiwara', maaf kepada mana-mana manusia yang tersinggung selepas membaca kata-kata saya sebentar tadi, , yang pasti, mengikut pengamatan saya ialah Anuar bakal boneka amerika yang seterusnya.
Terima kasih dan lolongkan pendapat anda di sini.

4 ulasan:

Diana berkata...

Walaikumsalam...

1. Dah ada bukit ker DSAI meliwat? Kalu tak de bukti FITNAH nama nya tue. Kemukakan bukti dulu baru bole menuduh bahawa DSAI meliwat. Kebiasaan nya meliwat ni terdiri dari golongan2 muda mudi atau pon gay...
Mana pergi nya saiful? Mcm mana dgn senang nya dia bole berjumpa TPM? Bukan calang2 org bole betemu dgn TPM.

Isu DSAI menagih kuasa luar....
Betul ker? Ingat lagi dgn Arwah Datin Seri Endon Mahmood Beliau menjalani operation di US.... kenapa tak dilakukan kat negara kita sendiri?

Mungkin Menteri2 kat msia ni cemburu kot dgn DSAI.. sebab DSAI adalah salah seorang dalam list MAJALAH TIMES - Most Influential People. Bayangkan org Malaysia masuk majalah TIMES.

Ko kata DSAI kerdil.... woooo look who's talking.... DSAI is most Influent tau... mana2 pergi org kenal...

si sadam husein tu ko jgn cerita. Brp ramai org dia dah bunuh? Kena kaji ye.. pasal naper sadam suruh org2 nya bunuh org2 kuwait dan sekutu dgn nya.

Tidak mungkin DSAI mengalami nasib yg sama dgn sadam husein... mereka berdua adalah tokoh yg berbeza.

Mana tau PKR poket kering? Ko pernah tengok bank akaun dia org ker? ye lah mcm DSAI ckp... org kata dia barua AS. Mintak duit dari AS... etc....ada bukti ker?

Pernah tak ko terfikir bahawa org2 yg berdekatan dgn beliau adalah golongan VVIP? spt Tan Sri Khalid Ibrahim.... siapa beliau? gi kaji... dan yg lelain la...

Tak tersinggung pon... tapi auntie diana tau satu hari nanti akan terbongkar segala peyelewengan kerajaan BN.

Naper ko anti DSAI? Kalu dia dpt printah kerajaan auntie diana mungkin berkesempatan berjumpa dgn dia tau. Ustaz sebelah umah auntie diana adalah kwn baik beliau semasa di ABIM. Kalu DSAI dtg umah ustaz, akan calling2 auntie diana. Ko nak jumpa dia? Gambar auntie diana dgn datin Seri Wan Azizah ada. Gambar 10thn yg lepas.

Renung2 kan la....

Pemerhati Dunia berkata...

Terima kasih atas koment auntie diana. Saya hanya memetik kata Pak Cik Tahir (Tok Mamo). Artikel ini JUGA bukannya melambangkan pendapat saya. Mana-mana kerajaan di dunia ini ada kelemahannya, saya juga boleh dedahkan pembohongan kerajaan BN DAN JUGA PKR. Tapi, tidak berkesempatan kerana lebh menumpukan perhatian dalam peperiksaan yang bakal menjelma.

Jika ada kesempatan, saya akan dedahkan pembohongan dan penyelewengan kedua-dua belah parti politik tersebut. Boleh dikatakan mencecah 7 muka surat.

Jika nak harapkan kesempurnaan daripada mana-mana pun kerajaan yang memerintah, sampai kiamat pun, kita tidak akan jumpa (walaupu pimpinan Rasullulah) kerana sudah tentu organisasi atau badan yang dipimpin oleh manusia biasa yang sering melakukan kesilapan akan turt seperti manusia itu. Dan saya tak kata pun yang Anwar itu meliwat! Dan saya tak mahu jelaskan pun sebab takut nanti timbuk Fitnah.

Jika masih ada tak puas hati tentang aritkel Anuar Ibrahim Boneka Baru Amerika? Saya ingin jelaskan sekali lagi bahawa itu semua bukan melambangkan pendapat saya. Saya hanya menulis dan terpulanglah kepada para pembaca untuk menilainya. Lagi satu, bukankah saya ada letak tanda ??? Itu bukankah melambangkan ketidaktahuan?

Diana berkata...

Assalamualaikum....

Tq admin kerana memberi komen.

Pesanan auntie diana.
-Gi belajar. Ko masih budak2.
-Nanti mama ko marah.
-Ko masih ada byk masa lagi untuk PMR. Lebih baik tumpukan pada PMR dari Politik.
-Jgn dengar satu belah pihak sahaja.kena dengar kedua dua pihak.

Diana berkata...

aku dah letih ar komen pasal DSAI agen US, tapi dari petikan kata2 ni korang pikir2 kan dlm kepala hotak korang.

kredit to kuda kepang STC.

Kita sedih dengan para pemimpin UMNO dari dalam perut ibu sampai keliang lahat tak habis habis kutuk US sedangkan berapa ramai Pelajar kita di US? timba ilmu di sana,Para Pemimpin UMNO tahu kah kamu berapa ramai rakyat malaysia berkerja di selicon valley ?

kita jangan lihat yang buruk sahaja kita juga kena lihat jasa US pada kita. bukankah dell,motorola,taxsas,mox,amoco,KFC,MD & PIZZA hut,bagi ruang pekerjaan pada rakyat malaysia? so apa yang tak kena pada US dengan jasa mereka kat malaysia?

AMERIKA PELABUR KEDUA TERBESAR DI MALAYSIA jika mereka tarik pelaburan atau kena kan sekatan ke atas malaysia rakyat nak makan dan Ubat ubatan?

UMNO boleh selesaikan dengan sekelip mata ke?. sudah lah kalau klorin untuk air kita di import pun dari US dan oksigen yang digunakan oleh hospital negara guna kilang Amerika dan teknologi Amerika (MOX) lagi baik para pemimpin UMNO plaster mulut mereka sendiri.

Setakat ini belum ada Tapai Ubi, tempoyak,budu,cincaluk,bahulu ikan,lemang,pulut kuning,pulut panggang di jual di starbuck.