Create a Meebo Chat Room

EPL NEWS!!!

Keputusan Terkini EPL

Ahad, 20 Julai 2008

Perwatakan Jesus Di Dalam Kitab Bible

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Di bawah ialah artikel yang saya petik daripada blog rakan saya, http://effysaiful.blogspot.com/ mengenai betapa 'dasayatnya' perwatakan Nabi Isa (Jesus) d dalam kitab bible. Apa-apa pun, kita bacalah dahulu...


Perhatikan sikap yang ditunjukkan oleh Jesus kepada para pengikutnya seperti mana yang digambarkan di dalam kitab Bible:-


Gospel Matthew bab 12 ayat 39, “A wicked and adulterous generation asks for a miraculous sign!...” yang bermaksud, “Generasi yang fasik dan jahat meminta satu mukjizat..” (Jesus menyifatkan generasi umatnya sebagai fasik dan jahat...)


Gospel Matthew bab 15 ayat 25 dan 26, “The woman came and knelt before him. "Lord, help me!" she said. He replied, "It is not right to take the children's bread and toss it to their dogs." yang bermaksud, “Wanita itu menghampiri Jesus dan berlutut di hadapannya, lalu berkata, “Tuan, tolonglah saya.” Tetapi Jesus menjawab, “Tidaklah patut mengambil roti kanak-kanak dan melemparkannya kepada anjing-anjing mereka.” (Jesus menyifatkan kaum Kanaan sebagai anjing-anjing bangsa Israel)


Gospel Matthew bab 23 ayat 13, 15, 23, 25, 27 dan 29, “Woe to you, teachers of the law and Pharisees, you hypocrites!” yang bermaksud, “Celakalah kamu wahai guru Taurat dan orang Farisi! Kamu munafik!”


Gospel Matthew bab 23 ayat 16, ” Woe to you, blind guides!” “Celakalah kamu, pemimpin buta!”
Gospel Matthew bab 23 ayat 33, “You snakes! You brood of vipers! How will you escape being condemned to hell?” yang bermaksud, “Kamu (jahat seperti) ular berbisa! Kamu keturunan ular! Bagaimana mungkin kamu dapat melepaskan diri daripada hukuman di neraka?”


Gospel Luke bab 11 ayat 40, “You foolish people!” yang bermaksud, “Kamu bodoh!”
Gospel Matthew bab 16 ayat 23, “Jesus turned and said to Peter, "Get behind me, Satan! You are a stumbling block to me...” yang bermaksud, “Jesus berpaling dan berkata kepada Peter, “Pergi engkau ke belakang aku, syaitan! Engkau menjadi penghalang jalanku!”” (Peter metrupakan salah seorang daripada 12 orang pengikut Jesus atau hawariun..)


Inikah kononnya agama yang membawa kepada kasih sayang?
Fikirkanlah...

Tiada ulasan: